Okurken sinirleriniz bozulacak! Gani Müjde kızının THY ile yaptığı New York uçunu kaleme aldı,

Yönetmen ve senarist Gani Müjde ile oyuncu Belma Canciğer’in kızları Ecesu Müjde önceki gün staj yapacağı ABD’nin New York şehrine gitme üzere Türk Hava Yolları’ndan uçak bileti aldı.

Uçuş için havalimanına giden Ecesu Müjde’nin maceralı yolculuğu kontuardaki görevlinin ‘uçak overbook’ yani fazla bilet satıldı anonsuyla başlıyor ve tam üç gün sürüyor. 

Absürt film senaryolarını aratmayan olayların yaşandığı yolculuğu senarist Gani Müjde, X hesabından bir dizi paylaşımla aktardı.

İşte okurken bile insanın sinirlerini bozan o yolculuğun hikayesi: 

“THY ile üç gün süren New York Macerası. (Ayşegül İzlanda’da)  @TK_TR  @TurkishAirlines @TK_HelpDesk @BilalEksiTHY Kızımı 28 Eylül günü stajı için New York’a göndermek üzere havaalanından Türk Hava yollarına teslim etmiştik.

Ama kontuardaki abi “uçak overbook” diyerek ilk müjdeyi vermişti zaten. Yani fazla bilet satılmıştı ve uçamama ihtimali oluşmuştu.

En kısa zamanda işine başlamak zorunda olan kızım yaklaşık 25-30 Türk ile beraber uçağın kapısında beklerken Özbek, Arap, Çinli , Rus kim varsa önce uçağa onlar yerleştirilmişler.

Sıra Türklere gelince binersiniz binemezsiniz tartışmaları sonucunda kızımın sinirleri bozulunca ağlamaya başlamış. Bunun üzerine bir yetkili gelip ‘size sadece acil çıkış kapısı kaldı. Ama sizin sinirleriniz bozuk. Biz sizi uçuramayız biletinizi de iptal ediyoruz’ deyivermişler. (Hem suçlu hem güçlü)

Kızım yılların yolcusu olduğu için hakları konusunda ısrar etmiş tabii. Çünkü yeniden bilet 55-60 bin liralar civarında (Ekonomi) ve uçak havalanıvermiş bu arada. Uzun süren tartışmalar sonucunda yolcuya ödül bileti vermesi gereken THY bırakın ödül biletini, lütfedip ayın 30’u sabahına bir bilet verip göndermiş kızımı. Kızım koca iki büyük bir küçük bavulu ile tekrar taksiye binip eve geri gelmiş.

30’u sabahı verdikleri bilet yer numaralı olduğu için kendisi binmiş binmesine ama aynı overbook satışının kavgalarına kapıda şahit olmuş.

Neyse uçak bir bir buçuk saat rötarla havalanmış tam her şey yoluna girmiş uykuya dalmışken okyanus üzerinde ‘İzlanda’ya iniyoruz’ anonsu ile uyanıvermiş kızım. Nooluyor ne bitiyor derken tek motoru arızalanan uçak kalan tek motoru ile İzlanda’ya inivermiş Türkiye saati ile tam öğlen vakti.

Uzun süre bilgi alamamış kimseden ve saatler sonra yolcuları indirip güvenlikten geçirmişler. Bu arada malum İzlanda’da hava buz ve herkes şortlarla ve kısa kollularla.

Bir süre donduktan sonra neyse ki ‘bavullarınızı alın otellere yerleştiricez, yeni uçak ancak yarın sabah gelecek’ demişler.

Bavullar için İzlanda ayazında epey bir bekledikten sonra bir yetkili gelip kızıma ‘siz tek olduğunuz için size tek kişilik oda veremeyiz odanızı paylaşacaksınız biriyle’ demiş.

Odasını paylaşmasını istedikleri 40 yaşlarının üstünde kazık kadar bir Meksikalı ve “erkek”…(Burada Cem Karaca’nın namus belası şarkısını dinliyoruz fonda)

20 küsur yaşındaki kızım itiraz etmiş tabi. Bir erkekle aynı odayı paylaşmayacağını söylemiş. Epey bir tartışmadan sonra ‘lanet olsun , sana tek kişilik bir hostel bulduk’ demişler ve yolcuların bir kısmını hostele giden otobüse bindirmişler ve ‘güzel İzlanda’mızı tanıyalım ada turu’ böylece başlayıvermiş.

Çok yakınlarda (Keflavik 5 km ve Rejyavik 30 Km) iki büyük şehir varken otobüs kendini dağlara vurmuş. Tam 135 km gitmişler de gitmişler. Saatler sonra hostele varmayı başarmışlar. Gece 21:30 gibi odaya yerleşmişler.

Uçak için ertesi gün saat 07:00 de sözleşilmiş. Ertesi gün saat 07:00 hava alanında olan kalabalık ancak öğleden sonra 12:30 gibi uçmayı başarmış. Uçak 5 saatlik bir yolculuktan sonra New-York’a vasıl olmuş. Teşekkürler milli gururumuz Türk Hava Yolları…

THY’DEN İLGİNÇ YANIT

Türk Hava Yollarının yolcu deste hattı “TK_HelpDesk”‘in X hesabından Müjde’nin paylaşımına verilen yanıt da bir hayli ilginç. Yolculukta hiç bir kusurları yokmuşçasına bir yanıt veren firma yaptıkları organizasyondan övgüyle bahsetti. İşte o yanıt: 

Merhaba Gani Bey, 

Şikayetinize istinaden gerekli kontrolleri sağladığımızda, yolcularımızın emniyeti için ilgili uçuşumuzun zorunlu olarak Keflavik noktasına yönlendirildiğini görmekteyiz. Akabinde uçakta bulunan 350ye yakın yolcumuz için Türk Hava Yolları uçuş ağında bulunmayan bir nokta olmasına rağmen, tüm imkanlar seferber edilmiş ve tüm yolcularımız için 9 otel 11 otobüs ayarlanmıştır. Yolcumuzun arkadaşları ile aynı otelde kalma talebi, yüksek sezonda otel müsaitliğinin bulunmaması nedeniyle karşılanamamış olsa da, farklı bir otelde tek kişilik konaklama imkanı sağlanmış, akabinde planlanan seferle varış noktasına ulaşımları temin edilmiştir. ^ Buse

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir